دانشآموز مدالآور المپیاد کشوری نانو: نبود سهمیه برای المپیاد نانو معضل اصلی شرکتکنندگان است
تبریز (پانا) - دانشآموز مدالآور در المپیاد دانشآموزی نانو یکی از معضلات اصلی شرکت کنندگان در این المپیاد را نبود سهمیه عنوان کرده و لازمه موفقیت را برنامهریزی درست دانست.
امیرحسین کوتاهی، دانش آموز دبیرستان شهید مدنی ناحیه 4 تبریز در حاشیه مراسم تقدیر از مدالآوران المپیادهای دانش آموزی کشور در گفت و گو با پانا ضمن تشریح دلایل شرکت خود در این المپیاد گفت: «از دلایل اصلی من برای شرکت در المپیاد فناوری نانو، پیشرفت چشمگیر این فناوری در کشور بود و توانستم با پشتکار مناسب و تلاش عالی مدال برنز این المپیاد را کسب کنم.»
وی ضمن بیان دشواری های موفقیت در المپیاد اظهار کرد: «یکی از سختیهای المپیاد، همزمانی آن با امتحانات نهایی و کنکور سراسری است و می توان راه حل اصلی عبور از برهه حساس زمانی را برنامهریزی درست عنوان کرد. باید وقت را به خوبی تقسیم بندی کرد تا هم در امتحانات نهایی، هم کنکور و هم المپپیاد علمی نتیجه خوبی را کسب کنیم.»
کوتاهی ادامه داد: «برای مثال مرحله دوم المپیاد با امتحانات نهایی منطبق شده بود و سعی می کردم تا روزهایی که به امتحانات نهایی منتهی می شد، به آن دروس فکر کنم و روزهایی که امتحانات نهایی نداشتم، وقتم را به المپیاد اختصاص دهم. همچنین تلاشم بر این بود صبح ها نیز دروس کنکوری را مطالعه کنم.»
وی ضمن بیان توصیه های خود به دیگر دانش آموزان افزود: «توصیه من به هم سن و سالان خود این است که فعالیت در حوزه استعداد شخصی را به صورت جدی و در سنین پایین تر و زودتر شروع کنند تا بتوانند ساعات مطالعه کمی در روز داشته باشند، ولی موفقیت خوبی را کسب کنند و از طرفی از استرس های کنکور و امتحانات نهایی نیز بکاهند.»
این دانش آموز المپیادی خاطرنشان کرد: «المپیاد نانو را می توان چنین توصیف کرد که نمی توان آن را مانند سایر مسابقات درون مدرسه ای و .. به شمار آورد، چرا که ماورای درس هایی است که در مدرسه مطالعه میشود.»
وی در پایان مشکل و معضل اساسی در المپیاد نانو را نبود سهمیه و امتیازات کم در بخش عملی عنوان کرده و گفت: «با حل شدن مشکلاتی از این قبیل کیفیت برگزاری هرچه بهتر این مسابقات فراهم میشود.»